Kto vám uprace?

Kto vám uprace?

Po koncoročnom bilancovaní v dome, možno si v novom roku vyberiete novú upratovaciu službu.

Pamätáte si na časy, keď sme si v bytových domoch upratovali sami? Sú dávno za nami. Zvyčajne si tým niekto z vchodu privyrobil alebo túto službu prevzal domovník. Dnes na to zvyčajne nemajú ľudia čas. Tam, kde si ešte upratujú sami sa nezriedka stane, že sused, ktorý je „na rade“, upratovanie vynechá. Aj preto sa čoraz viac vlastníkov rozhoduje, zveriť čistotu vo vchodoch upratovacím službám.

Ale ako jednoducho a efektívne vybrať upratovaciu službu?

Kde vlastníci vyberajú upratovaciu službu?
Na schôdzi vlastníkov bytov alebo písomným hlasovaním (na základe zákona o vlastníctve bytov), resp. vchodovej schôdzi alebo písomným hlasovaním (na základe Všeobecných podmienok správy bytov a nebytových priestorov OSBD Žilina).

Uznesenie zo schôdze musí obsahovať rozhodnutie: o výbere upratovacej firmy, schválenie konečnej ceny za upratovanie, termín začiatku upratovania a zavedenia alebo zmene príspevku za upratovanie = cena €/ byt.


POZNÁMKA: Pri schválení termínov odporúčame uvádzať „od najbližšieho možného termínu“, má to svoj opodstatnený dôvod. Zmena alebo úprava zálohového predpisu sa musí vykonať mesiac vopred, v súlade so zákonom.

Kontakty na upratovacie firmy poskytuje OSBD Žilina domovníkom alebo zástupcom vlastníkov.

Sú to upratovacie firmy pre spoločné priestory bytových domov v správe OSBD Žilina.

Firmu na upratovanie si môžu vlastníci vyhľadať aj sami. OSBD Žilina však uzatvára zmluvu iba so SZČO alebo právnickou osobou, ktorá má oprávnenie vykonávať upratovaciu činnosť. Dohody o vykonaní práce alebo dohody o pracovnej činnosti neuzatvárame, na tento typ činnosti to nie je možné.   

Postup výberu upratovacej služby: Pred organizovaním schôdze alebo písomného hlasovania kontaktuje domovník alebo zástupca vlastníkov upratovacie firmy a vyžiada si aspoň dve cenové ponuky na upratovacie práce pre konkrétny spoločný priestor. Potom návrh predloží na schôdzu na schválenie, resp. sa výber vykoná prostredníctvom písomného hlasovania.
Zápisnica s rozhodnutím zo schôdze sa doručuje s prezenčnou listinou a s vybranou cenovou ponukou na OSBD (referát pre evidenciu domovníkov a zástupcov vlastníkov, predsedov ČS - č. d. 106, I. poschodie). Po skontrolovaní formálnych náležitostí bude s vybranou firmou uzavretá Zmluva o upratovaní (referent oddelenia služieb - č. d. 112, I. poschodie).

Administratívne úkony zabezpečuje správca. Domovník, zástupca vlastníkov, resp. vlastníci bytov, zabezpečujú upratovacej firme priestor na odkladanie pracovných nástrojov a prístup k vode, všetko ostatné je v cene za upratovanie.